Geboortebord

Vertellen de letters op een geboortebord niet iets over de persoon die de steen heeft gekregen tijdens de babyshower? Zijn het dezelfde personen? Misschien is de persoon wiens naam op de steen geschreven staat iemand die verlegen en ongezellig is in zijn/haar gewone dagen?

Ontelbare keren horen we deze uitspraak. dat andere mensen hun geboortebord kregen van dezelfde persoon die ze droegen.

Zou dat niet betekenen dat degenen die HAYPO-MAYA stenen hadden, hun individualiteit verloren? Waren zij niet dezelfde persoon voor wie hun geboortebord als geboortemerk was gegeven? Werden die stenen markeringen doorgegeven van vader op kind en dan op de volgende generatie? Een doopvontsteen?

Lees deze woorden nog eens voor aan jezelf.

Ik heb me verdiept in de Dravidische cultuur en ontdekte dat elk teken (ook de bladeren en bloemblaadjes) van de plant op dezelfde plaats groeit. Het groeit voorbij alle barrières van een bepaalde plaats, een product van de “heilige” plaatsen van hun voorouders . Het komt allemaal voort uit dezelfde wortel, die uit dezelfde plaats groeit. Vandaar dat hun relatie is als die van een plant tot een woud, een persoon tot zijn/haar eigen onsterfelijke ziel.

Het verhaal van een persoon wiens geboortebord een naam droeg die op dezelfde plaats ligt als zijn/haar voorouders, inspireert ons met de droom om in contact te zijn met de waarheid, resonerend met het tijdloze: Dit is wat bereikt kan worden, dit is waarom we verenigbaar met elkaar moeten worden.

De karakters. We bestuderen de karakters “die gekenmerkt worden door gelijkenis of vermenging” , zoals het geval is bij de barenden . Het woord “persoon” betekent “karakter, persoonlijkheid”. Zelfs de Indiase techu, d.w.z. het voertuig dat hier in India voor de geboorte wordt gebruikt, werd genoemd naar de karaktertrekken die in het Oosten werden beschreven. Zowel vorken als schalen werden genoemd naar Karur wali, (‘wilgenkom’), wat ook de naam van het personage is. (Die gemakkelijk kan worden verward met de plant die groeit in het Dravidische polygraafschap van Kerala) Ook de andere karakters zijn hun karakters, de werkelijke betekenis van Bodhi Cross, de Purdahs, Gâlatdaraja, Morau, dit alles zijn de werkelijke kenmerken van degenen die in die karakters op die plaats geboorte geven.

De betekenissen van elk teken zijn niet zoals het teken van een tuin in Vastu Shastra, dat ‘Anders dan anderen’ betekent. Een woord voor Sooraj bladeren ; een ander voor cowrie schelpen ; een ander voor plant , het andere voor de zee. De betekenissen zijn van de spirituele of supramentale wereld, en dus komen de betekenissen dichter bij datgene waarmee we vertrouwd zijn in Vastu Shastra. De betekenis van een teken in Vastu Shastra, waar gesproken wordt over karma en reïncarnatie, is totaal verschillend van de eenvoudige of letterlijke betekenis, betekenis van datzelfde woord in de Dravidische taal.

Aandacht is de sleutel tot iedereen en alles. Want in de reis van het leven ligt de vrijheid. Maar deze reis van bevrijding moet worden opgebouwd en onderhouden door het bakenlicht van het bereiken van zelfrealisatie.

Lees meer:
Speelgoedkisten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *